Neoterra

A régi nevelde folytatása.

A karakterfoglalásról:

A karakterfoglalás úgy történik, hogy elkerüljük azt, hogy szinte mindenki egy népben tömörül, hogy az első karakter tetszőleges néphez csatlakozhat, míg a második csak üres néphez, a harmadik is, és így tovább. Ha minden népben van már karakter, akkor a következő is mét tetrszőlegesen választ, az utána következő meg csak olyat választhat, ahol még csak egy karakter van, és így tovább.

Edzések, munkák stb...:

A neoterra elsősorban ezen a ponton különbözik a legtöbb neveldétől. Először is minden nap három részre van osztva (20h-4h, 4h-12h, 12h-20h).

Minden szakaszban egyféle cselekvést kérhet a nevelő az alábbiak közül: különböző edzésfajták, munka, tanulás, harc, kalandozás, randi, házasság, állatgondozás, speciális küldetés (lásd később), pihenés (előre és utólag nem kérhetsz semmit). Hogy melyik mire jó?

Különböző edzésfajták: minden harmadik azonos típusú edzésfajta után eggyel megnöveli karaktered azon értékét, melyre edzettél, ezáltal erősebb képességeket tanulhatsz. A következő hét edzésfajta létezik: Erősítés (Támadás), Védelmi gyakorlatok (Védekezés), Futás (Fürgeség), Szabadkezes edzés (Harcművészet), Fegyveres edzés (Fegyverharc), Tanulás (Intelligencia), és Jóga (Mágia). A Támadás az ellenfélben okozott sebzés mértékét befolyásolja, a Védekezés a benned okozott kár mértékét csökkenti, a Fürgeség segít kitérni a támadások elől, a Harcművészet a szabadkezes harctudásod fejleszti, a Fegyverharc a fegyverrel való harctudásod, az Intelligencia segít az ellenfeled csapdába csalni, illetve kikerülni a neked állított kelepcéket, míg a Mágia az egyedi képességeidet erősíti fel.

Egy edzés, rangtól függetlenül, 15 energiapontot von le.

Munka: minden munka után aranyat kapsz, melyet tetszőlegesen elkölthetsz fegyverekre, állati segítőkre stb... Aranyat egyik karakter a másiknak nem küldhet!

A rangod befolyásolja a kapot arany mértékét. Konkrétan:

Tanonc: 5 arany.

Közlegény: 10 arany.

Harcos: 15 arany.

Elit: 20 arany.

Vezér: 30 arany.

Illetve az egyedi rang, a Bajnok is befolyásolja. Így a Bajnok a rangja+5 aranyat kap munkánként.

Egy munka rangtól függetlenül 10 energiapontot von le.

Tanulás: minden képesség elsajátításához idő kell. Értelemszerűen a könnyebbekhez kevesebb, a nehezebbekhez több. Namármost, minden képességnél le van írva, hogy hány szakaszt kell a megtanulására fordítania a karakterednek, mely szakaszokat nem muszály egymás után tanulással tölteni, lehetséges például egy két szakaszt igénylő képességet megtanulni úgy, hogy az első szakasz után a második szakaszt csak egy hétre rá tölti a képesség tanulásával a karaktered.

Egy szakaszbeli tanulás 10 energiapontot von le, illetve a Bajnoknak csak 5-öt.

Harc: a karaktered harcolhat a többi karakterrel. A harcot a vendégkönyvben jelentheted be.

A harcnak több típusa van. Létezik a gyakorlás, a küzdelem, a párbaj, és a leszámolás. Hogy miben különböznek?

Gyakorlás: a gyakorlás a harc legbékésebb változata, melynek egyetlen célja a fejlődés. A győztesnek, ha szerencséje van, fejlődhet egy értéke, míg a vesztesnek legfeljebb az energiaszintje csökken le. Döntetlen esetén mindkét fél energiaszintje csökken egy picit, de mindkét harcoló félnek van esélye az esetleges fejlődésre. Gyakorlást hetente csak egyszer kérhetsz! Az energiaérték-csökkenés mértéke harconként változik.

Küzdelem: a küzdelem a harc egy komolyabb formája. Ez esetben a győztes, ha alacsonyabb rangú ellenfelet győzött le, tíz aranyat kap, ha vele egyenrangút, húsz aranyat, ha nála magasabb rangút, harminc aranyat. Döntetlen esetén az alacsonyabb rangú karakter 10 aranyat kap, és lejjebb megy az energiaszintje, a magasabb rangú nem kap aranyat, és drasztikusan csökken az energiaszintje, ha pedig az ellenfelek egyenrangúak, akkor egyikük sem kap aranyat, de az energiaszintjük nem csökken olyan drasztikusan. A vesztes fél nem kap aranyat, és energiaszintje brutálisan lecsökken, függetlenül attól, milyen rangú volt az ellenfele. Küzdelmet hetente háromszor kérhetsz, egy héten belül nem hívhatsz ki több ízben is egy karaktert, és a kihívott fél csak az azon a héten harmadszor kapott kihívását köteles elfogadni, a többiről maga dönthet. Az energiaérték-csökkenés mértéke harconként változik.

Párbaj: a harc egy komoly, a néped életét is befolyásoló fajtája. Párbajra csak egy idegen nép sarját hívhatod ki, melyet sosem köteles a kihívott fél elfogadni, efelől a nevelője dönthet minden esetben. A párbajok különlegessége, hogy negatívan befolyásolja két nép diplomáciai indexét. Ha már több ízben is párbajozott két nép bármely tagja, akkor könnyen ellenségessé válhat a két faj. Ezért érdemes minden párbaj előtt konzultálni a néped többi tagjával, mert ha akaratuk ellenére sodrod őket háborúba, könnyen kitagadottá válhatsz. Párbajt egy karakter hetente legfeljebb egyszer kérhet. Ha megnyeri a párbajt, akkor az ellenfele aranykészletének felét viszi el (rangtól függetlenül), illetve egy -nem speciális- fegyverét. Döntetlen nincs. Az energiaérték-csökkenés mértéke harconként változik.

Leszámolás: a harc legkegyetlenebb fajtája. Csak inaktív karakterek ellen kérhető, és havonta csak egyszer. Az inaktív karaktert megölöd, majd az összes aranyát, és -nem speciális- fegyverét megkapod. Ha viszont leszámoltál valakit, akkor a néped kitagad.

Kalandozás: karaktered különböző kalandokban is részt vehet, mint például a kristályok megszerzése, vagy a barlangi út. Minden kalandozásnak megvan a saját szabályzata, melyek az adott kalandozás ablakában lesznek fellelhetők. Az energiaérték-csökkenés mértéke kalandozásonként változik.

Randi: karaktered randira is hívhat egy másik karaktert. Viszont csak azonos népbeli karakter lehet a randipartnered. Identitással kapcsolatos kikötések nincsenek, fiú egyaránt hívhat fiút és lányt randira, és fordítva. De egyszerre csak egy randipartnered lehet. Ha újra vágysz, szakítanod kell az előzővel. A randit az egyik résztvevőnek kell megírnia, majd elküldenie az e-mail címemre (akoskososs@citromail.hu). Hetente három randi kérhető. Nem von le energiaszintet.

Házasság: ha két karakter már legalább tíz randit tudhat a háta mögött, akkor lehetőségük van összeházasodni. A házasság előnyei, hogy onnantól kezdve minden harcban együtt vesznek részt, sőt kötelesek együtt részt venni (kivéve, ha valamelyik félnek pihennie kell a túl alacsony energiaszintje miatt). Így harcokban ketten küzdhetnek egy ellen, viszont kalandozáskor nem indulhatnak külön csapatokban. Maga a házasság nem olcsó. 150 aranyat kell befizetniük kettejüknek, mely elosztása közös megegyezésük alapján történik. Házasság után mindkét fél energiaszintje maximumra töltődik. Ha viszont valamelyik fél fel akarja bontani a házasságot, akkor fizetnie kell 50 aranyat, és a népe kitagadja.

Állatgondozás: néhány állat lojalitáspontja állatgondozásonként nő. Ilyenkor a karakter egy szakasza elmegy az állattal való nagyobb szintű összhang kialakítására. A lojalitáspont hatos skálája azt jelzi, hogy ha dobok egy dobókockával, akkor mekkora eséllyel siet a segítségedre az állatod a harcban. Minél kisebb a lojalitása, annál kisebb erre az esély. Ha eladod a piacon az állatodat, akkor a lojalitáspontja az új gazdájánál visszaesik az eredeti értékre.

Pihenés: a munkák, edzések, harcok stb... alatt lemegy az emberek energiaszintje, mely ha 20 energiapont alá csökken, akkor három szakasznyi automatikus pihenést von maga után, mely alatt az energiaszint teljesen visszatöltődik. Ha ezt el akarjuk kerülni, akkor ajánlatos pihenést kérnünk, mihelyst látjuk, hogy az energiaszintünk 20-hoz közeledik. Egy pihenés 50 energiapontot tölt vissza.

Kitagadás:

Mint már korábban is írtam, a nép kitagadhatja egy-egy tagját. Megtörténhet ez automatikusan, (leszámolás kérésével, vagy házasság felbontásával), de népszavazással is. Népszavazás esetén az adott faj tagjai küldenek nekem egy e-mailt (akoskososs@citromail.hu), melyben az alábbi szavak egyike szerepelhet: kitagadom, megkegyelmezek, tartózkodom. Miután minden fajbeli szavazott, a népszavazást lezárom. Ha ugyanannyi kitagadom és megkegyelmezek szavazat jött, akkor a karakter maradhat a népénél, nem tagadták ki.

Ha kitagadták, akkor a Kitagadottak szervezetébe kerül, mely tulajdonképpen egy külön nép, ami viszont nem rendelkezik státuszelőnyökkel.

Népek:

A játékban hat különböző nép van, melyek mindegyike másféle elem fölötti uralmat sajátított el. Emellett egyéb különbségek is vannak köztük. Mindegyik nép másféle beállítottságú. Vannak harcosabbak (tűz), vannak, akik a trükköket részesítik előnyben (víz). Ez alapján népenként más és más alapozza meg egy karakter fejlődését, mivel minden szinthez más-más elvárásaik vannak. Van, ahol harcokat kell nyerni, van, ahol rengeteg elemi képességet kell ismerni, és van, ahol az intelligenciaszintet nézik. A hat nép pedig a következő: Tűz, Víz, Növény, Föld, Villám, Sötétség. Mindegyik nép rendelkezik egy elsőtleges elemmel, mely azonos a nevükkel, és egy másodlagossal is, ezek pedig a következők: Láva, Jég, Állat, Homok, Vihar, Félelem. Elsődleges képességet a játék elejétől kezdve tanulhatnak (feltéve, ha rendelkeznek a képesség eltanulásához szükséges értékekkel), míg másodlagosat csak Elit szinttől sajátíthatnak el. Minden nép rendelkezik az egyedi képességeken túl speciális fegyverekkel is, melyet csak azon nép szülöttei vehetnek meg.

Más néphez átállni nem lehet!

Rangok:

A rangok határozzák meg, hogy mennyi aranyat kapsz munkánként, illetve elősegítik erősebb képességek használatát, mivel a jobb képességek ranghoz kötöttek. Mind a hat nép azonos rangokkal rendelkezik, melyek a következők: Tanonc, Közlegény, Harcos, Elit, Vezér. De ezen rangok eléréséhez különböző elvárásokat támasztanak. Konkrétan:

A Tűz népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: 3 győztes harc után.

Harcos: 5 győztes harc és 1 győztes párbaj után.

Elit: 10 győztes harc és 3 győztes párbaj után.

Vezér: az Elit rangú karakterek közül az, akinek a legtöbb győztes harca van, a gyakorlásokat nem számítva.

A Víz népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: 4-es intelligenciaszinttől.

Harcos: 8-as intelligenciaszinttől.

Elit: 15-ös intelligenciaszinttől.

Vezér: a legmagasabb intelligenciaszintű vezér. Azonos értékek esetén népszavazást kell tartani.

A Növény népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: 8 képesség ismerete után.

Harcos: 15 képesség ismerete után.

Elit: 25 képesség ismerete után.

Vezér: A legtöbb képességet ismerő elit. Azonos értékek esetén népszavazást kell tartani.

A Föld népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: 3 megbízó által kapott feladat teljesítése után.

Harcos: 5 megbízó által kapott feladat teljesítése után.

Elit: 10 megbízó által kapott feladat teljesítése után.

Vezér: a legtöbb megbízó által kapott feladatot teljesítő Elit rangú karakter. Azonos értékek esetén népszavazást kell tartani.

A Villám népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: legalább 50 arany értékű speciális fegyver birtoklása.

Harcos: legalább 200 arany értékű speciális fegyver birtoklása.

Elit: legalább 300 arany értékű speciális fegyver birtoklása.

Vezér: a legértékesebb egyedi fegyver birtoklása (a legendás kard mindent üt).

A Sötétség népének rangjai, és a rangokhoz való követelményei:

Tanonc: minden karakter ezen a szinten kezd.

Közlegény: 10 civil mészárlás után.

Harcos: 10 civil intrika és 10 civil mészárlás után.

Elit: 10 vérbosszú, 10 intrika és 10 civil mészárlás után.

Vezér: csak az a karakter lehet a Sötétség népének vezére, aki belerángatta egy háborúba a népét, melyet később megnyertek. Ha ilyen karakter nincs, akkor hiába van akárhány Elit rangú karakterük, vezérük nincs.

Megbízók:

A játékban a karakterednek lehetősége nyílik megbízók feladatait is teljesíteni. Először is, el kell jutni a megbízóhoz, mely egy szakaszt igénybevevő kalandozásnak felel meg, mely nem mindig sikerül. Ha sikerül, akkor a következő szakaszban e-mailben megkapod a feladatot, amit, megpróbálhatsz elvégezni. Siker esetén komoly jutalmat kaphatsz, de ha nem sikerül, akkor amellett, hogy elment 3 szakaszod (haza is kell érned), brutálisan lecsökkent az energiaszinted, de hogy mennyire, az kalandozásonként változik, standard nincs.

Státuszpontok:

Minden nép rendelkezik státuszpontokkal (kivéve a Kitagadottak Szervezete). Ezek a státuszpontok egy kevés pluszt nyújtanak karakterednek egy-egy téren.

A különböző státuszpontok a következők:

Tűz népe: +50% aranyjutalom a győztes küzdelmek és párbajok után, illetve gyakorlás közben nagyobb esély a szintlépésre.

Víz népe: minden 10. edzés után valamely adottságra egy extra szintlépés, illetve egy kevés helyzeti előny a hazai pályán történő harcokhoz (mindig a kihívott fél van hazai pályán).

Növény népe: az energiaszint csak feleannyira csökken a képességek tanulása alatt. A pihenések nem 50, hanem 60 energiapontot adnak.

Föld népe: minden esetben, ha sikerül megoldaniuk a megbízó küldetését, kapnak bónuszként 20 aranyat. Minden második, sikeresen elvégzett megbízó-küldetés után automatikusan eltanulnak egy olyan egyedi képességet, melyhez megfelelnek mind az adottságbeli, mind a rangbeli követelmények alapján.

Villám népe: nagyobb darabszám a speciális fegyvereknél. Minden vásárolt speciális fegyver után automatikusan megtanulnak egy olyan egyedi képességet, melyhez megfelelnek mind az adottságbeli, mind a rangbeli követelmények alapján.

Sötétség népe: csak a második leszámolásuk után vállnak kitagadottá. A speciális küldetéseket nagyobb valószínűséggel végzik el sikeresen.

Fegyverek eladása:

A karakterednek lehetősége nyílik a megvásárolt, vagy megszerzett fegyvereket féláron eladni a "banknak" (kivéve a legendás fegyvereket).

Speciális küldetések:

Minden nép rendelkezik speciális küldetésekkel, melyeket szintén a szakaszokban kérhetnek-öt szakaszonként legfeljebb egyet. A munkákhoz hasonlóan aranyat kapnak érte, illetve alkalmanként fejlődik egy-egy adottságuk. A speciális küldetés sikerességét dobókockával sorsolom ki. Az alább speciális küldetések léteznek:

A Tűz népének speciális küldetései:

Vadkanirtás: 15 arany. Sikerességi ráta: 5/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 10 energiapont.

Banditák elűzése: 25 arany. Sikerességi ráta: 3/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 15 energiapont.

Boszorkányüldözés: 50 arany. Sikerességi ráta: 1/6.

Szintlépési ráta: 2/6. Energiapont-vesztés: 25 energiapont.

A Víz népének speciális küldetései:

Költészet: 10 arany. Sikerességi ráta: 6/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 5 energiapont.

Propaganda: 35 arany. Sikerességi ráta: 2/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 10 energiapont.

Oktatás: 0 arany. Sikerességi ráta: 1/6. Szintlépési ráta: 6/6. Energiapont-vesztés: 20 energiapont.

A Növény népének speciális küldetései:

Faültetés: 5 arany. Sikerességi ráta: 3/6. Szintlépési ráta: 3/6. Energiapont-vesztés: 5 energiapont.

Megfigyelés: 20 arany. Sikerességi ráta: 5/6. Szintlépési ráta: 0/6. Energiapont-vesztés: 15 energiapont.

Gyújtogatók elűzése: 100 arany. Sikerességi ráta: 1/12.

Szintlépési ráta: 3/6. Energiapont-vesztés: 30 energiapont.

A Föld népének speciális küldetései:

Árkok feltöltése: 10 arany. Sikerességi ráta: 6/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 10 energiapont.

Kémelhárítás: 25 arany. Sikerességi ráta: 3/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 15 energiapont.

Ellenséges falu ledöntése: 50 arany. Sikerességi ráta: 1/6.

Szintlépési ráta: 2/6. Energiapont-vesztés: 25 energiapont.

A Villám népének speciális küldetései:

Banditák meglopása: 30 arany. Sikerességi ráta: 4/6.

Szintlépési ráta: 0/6. Energiapont-vesztés: 15 energiapont.

Kémkedés: 0 arany. Sikerességi ráta: 1/6. Szintlépési ráta: 6/6. Energiapont-vesztés: 20 energiapont.

Fejvadászat: 50 arany. Sikerességi ráta: 1/6. Szintlépési ráta: 2/6. Energiapont-vesztés: 20 energiapont.

A Sötétség népének speciális küldetései:

Civil mészárlás: 20 arany. Sikerességi ráta: 5/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 10 energiapont.

Intrika: 40 arany. Sikerességi ráta: 3/6. Szintlépési ráta: 1/6. Energiapont-vesztés: 15 energiapont.

Vérbosszú: 0 arany. Sikerességi ráta: 3/6. Szintlépési ráta: 5/6. Energiapont-vesztés: 25 energiapont.

Bajnok:

Szabálytalan időközönként (párhetente) bajnokságot rendezek, melynek győztese megkapja a Bajnok státuszt. Bajnokként megkapja a Bajnok pengéje kardot, és további bónuszként a képességek tanulása neki 5 energiaszinttel olcsóbb lesz, egészen a következő bajnokság döntőjéig, ahol az új győztes lesz az új, és egyetlen Bajnok. A régi Bajnok köteles átadni a Bajnok pengéjét az új Bajnoknak, kivéve persze, ha megvédte a címét.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 11
Heti: 70
Havi: 453
Össz.: 137 515

Látogatottság növelés
Oldal: Játékszabály
Neoterra - © 2008 - 2024 - neoterra.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »