Kopoltyúk
A legalapvetőbb víz képesség. Használója kopoltyúk segítségével képes lélegezni a víz alatt.
Kritériumok: 2-es mágia. Tanulási idő: 1 szakasz.
Buborékfelhő
A használója buborékfelhőt von maga köré, így rejtőzve el az ellenfele elől.
Kritériumok: 2-es mágia. Tanulási idő: 1 szakasz.
Eső
A használója esőfelhőket hív az égre majd elindít egy kisebb záport, ami kismértékben gyengíti a tűz elemű képességeket, de felerősíti a villám eleműeket.
Kritériumok: 2-es mágia és 2-es intelligencia. Tanulási idő: 1 szakasz.
Örvény
Az alábbi képesség csak vizes környezetben használható. A harcos egy örvényt hoz létre a vízben az ellenfele körül, aminek a segítségével feldöntheti őt.
Kritériumok: 3-as mágia. Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízbéklyók
A használója vízköteleket lő ki az ellenfelére, mozgásképtelenné téve őt. A képesség hátránya, hogy viszonylag könnyű kitörni belőle.
Kritériumok: 3-as mágia. Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízarzenál
A használója egy vízrudat idéz a kezébe, amely lényegében bármilyen (nem legendás vagy speciális) közelharci fegyverré át tud alakulni. A képesség hátránya, hogy a víz összetartása sok mágáit emészt fel, illetve ez a fajta fegyver jóval gyengébb, mint az eredeti.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang. Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízfal
A használója maga köré emel egy vízfalat, ami kismértékű védelmet nyújt harc közben.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang. Tanulási idő: 2 szakasz.
Vízsugár
A használója kinyújtja a karját az ellenfele irányába, és egy elképesztő sűrűségű vízsugarat lő ki rá.
Kritériumok: 4-es mágia, Közlegény rang. Tanulási idő: 2 szakasz.
Kettős vízsugár
Az előző képesség továbbfejlesztett változata. A képesség használója mindkét karját kinyújtja az ellenfele felé, és kettő vízsugárral támadja őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, a Vízsugár ismerete, Közlegény rang. Tanulási idő: 3 szakasz.
Gejzír
A használója egy gejzírt idéz elő az ellenfele alól, így támadva őt.
Kritériumok: 5-ös mágia, Közlegény rang. Tanulási idő: 3 szakasz.
Irányított gejzír
Az előző képesség továbbfejlesztett változata, amely gejzír, miután előtört, követi a célpontot egészen addig, amíg el nem éri.
Kritériumok: 6-os mágia, a Gejzír ismerete, Harcos rang.
Tanulási idő: 4 szakasz.
Vízbörtön
A használója az ellenfelet egy minden oldalról zárt börtönbe zárja, amelyből rendkívül nehéz kiszabadulni.
Kritériumok: 6-os mágia, Harcos rang. Tanulási idő: 4 szakasz.
Fejlett vízbörtön
A vízbörtön egy továbbfejlesztett változata, mely során amellett, hogy bezárja az ellenfelét, fokozatosan megtölti vízzel a vízbörtönt, így ha az ellenfél nem elég fürge, könnyedén megfulladhat.
Kritériumok: 7-es mágia, a Vízbörtön ismerete, Elit rang. Tanulási idő: 5 szakasz.
Zárt falak
A használója leereszt egy vízfalat maga és az ellenfele köré, így mindennemű külső beavatkozás nélkül, egy az egy ellen küzdhetnek meg.
Kritériumok: 8-as mágia, a Vízbörtön ismerete, Elit rang.
Tanulási idő: 6 szakasz.
Stratégia 1. szint
Az ősi tudás, és tapasztalatok segítségével a képesség használója képes lesz megtervezni a harcát, így elkerülve a gyakran öngyilkos improvizációt, és ösztönküzdelmet.
Kritériumok: 3-as intelligencia. Tanulási idő: 2 szakasz.
Stratégia 2. szint
A fejlettebb stratéga képes lesz akár egy közelharc kellős közepén is kelepcét állítani az ellenfelének, illetve nagyon ritkán lehet zavarba hozni, vagy meglepni egy harc során.
Kritériumok: 5-ös intelligencia, Stratégia 1. szint ismerete, Harcos rang. Tanulási idő: 4 szakasz.
Stratégia 3. szint
A stratégia magasiskolája, mely során az alkalmazója az ok-okozat logikával már a küzdelem elején sejti, hogy ellenfele mikor mit fog csinálni, még akkor is, ha ezeket az információkat nem képes kiolvasni az elméjéből.
Kritériumok: 7-es intelligencia, Stratégia 2. szint ismerete, Elit rang.
Tanulási idő: 6 szakasz.
Gondolatolvasás
A víz népének egyik ősi képességét, a magasfokú intelligenciát segítségül hívva a használója megismerheti ellenfele gondolatait, szándékait.
Kritériumok: 4-es intelligencia, Közlegény rang. Tanulási idő: 2 szakasz.
Gondolatködösítés
A használója képes megzavarni az ellenfelem gondolatait, ezáltal többek között elérheti azt is, hogy habozzon döntő pillanatokban.
Kritériumok: 5-ös intelligencia, a Gondolatolvasás ismerete, Közlegény rang. Tanulási idő: 3 szakasz.
Elmekín
A használója be képes hatolni az ellenfele elméjébe, és ott elképesztő kínnak alávetni. A magasabb intelligenciájú ellenfelek képesek védekezni ellene.
Kritériumok: 7-es intelligencia, a Gondolatködösítés ismerete, Harcos rang. Tanulási idő: 5 szakasz.
Irányítás
A használója képes lesz úgy irányítani az ellenfelét, akár egy bábot. Szemkontaktus kell hozzá. A magasabb intelligenciájú ellenfelek itt is védekezhetnek az irányítás ellen.
Kritériumok: 9-es intelligencia, az Elmekín ismerete, Elit rang.
Tanulási idő: 7 szakasz.